lbm 2012.05.04. 22:18

Miért fizessek adót?

Általában kulturált módon kommunikálok ,de nekem is lehet egy rossz napom... 

 

Az utóbbi időben el kellett gondolkodnom azon, hogy miért is fizetjük az adót. Én évek óta azt sulykolom, hogy azért nincs pénz az államkasszában mert a feketegazdaságban, szürkegazdaságban marad a pénz,  és ha azt onnan szigorral, hatalmas méretű ellenőrző kampányokkal kiszedné az állam, akkor a helyzet sokkal rózsásabb lenne.

Gondoljunk csak bele: adócsalás orrba-szájba, a vállalkozásokban, a munkaerőpiacon, meg ahol csak lehet. Nem adnak számlát, vagy nem valósat, a dolgozót nem jelentik be vagy csak minimálisan, és írják írják szorgalmasan a statisztikákat, hogy körülbelül hány ember dolgozik feketén. Mondja már meg nekem valaki, hogy ha statisztikailag, meg számszerűen is tudják ,( mert azért gondolom a politikusok is szoktak olvasni) akkor mért a kisemberekkel szemétkednek? Mért az én nyugdíjpénztári befizetésemet kellett elvenni, amiért annyi rohadt sokat dolgoztam, hogy az egészségem odalett. (Még nem teljesen, mert ha lassacskán is de elszüttyögök, a fájdalomcsillapítókat meg tényleg rendesen felírja a dokim, úgyhogy szavam nem lehet...)

19 éves korom óta dolgozom, és azért mindig valahogy csak-csak bejelentettek, úgyhogy fizetve volt az adóm, amikor meg vállalkozó voltam minden hónapba jó-kislányként fizettem be a zsét, nehogy folt essen a becsületemen, meg az elveimen. Most, hogy munkanélküli lettem, és életemben először lehajtott fejjel segélyért kuncsorogtam, három hónapi alamizsnával bocsájtottak utamra. Tovább akartam képezni magam, azért is elmentem kuncsorogni, de fityiszt mutattak. Meg másnak is!  Ha mázlim van és valamilyen munkát találok, amit el is tudok végezni, akkor majd továbbra is dolgozom, és megköszönöm a sorsnak ha még egy darabig a fájdalmaimmal elbírok. Mert ha lerokkanok, akkor már annyi értékem sem lesz ebben sz országban amennyi most van, pedig már ez sem sok... Amint látjuk ha lerokkansz, akkor sincs semmi baj, majd felülvizsgálnak, aztán azt mondják "old meg!". Mert hát nincs pénz, szegény az eklézsia. Ilyenkor előtolulnak az információk, mutyikról, marha "igazságos" földelosztásokról, visszaosztásokról, audikról, költségtérítésekről, és mindenféle olyasmikről amikkel az emberek puttonya már tele van, mert érzik, hogy tök hülyére veszik őket.

 

Na ez volt az a pont amikor felvetődött bennem a kérdés: miért is fizessek adót?

Mert ugyebár adózom a fizetésem után, majd az adózott fizetésemből is adót fizetek az élelmiszer árában, a telefon árában, a ruha, cipő, és a minden árában is. Chips adó, csekkadó, autópálya matrica, útadó, parkoló és tököm tudja milyen adó, amit beszednek tőlem.

Én ezt az Államnak adom, mert az Állam az én védőbástyám... És mit is kapok én ezért?

Az egészségügy borzalmas, a bölcsőde fizetős lesz, ha munkanélküli leszek cserben hagynak, ha továbbképezném magam kiröhögnek, ha munkát kérek sajnálkoznak, ha rokkant vagyok hagynak éhen halni, ha a gyerekemnek jobbat akarok ezért sokáig taníttatom, megfizettetik velem.

A jogaimat csorbítják, a médiát az én pénzemen manipulálják, a politikusok gyűlölködnek a fizetésükért, és veszett szabadságharcokat vívnak, amik miatt még másik adónemeket találnak ki és fizettetnek meg velem. De most komoly, hogy erre fizessek?

 

Kedves drága politikusok, szakértők, szóvivők, képviselők, Miniszterelnök úr, valaki!!!

Mi lenne ha azt a hatalmas gyűlölködő, harci vágyat amit az emberek adóiból finanszíroznak, arra összpontosítanák, hogy legyen végre becsület, tiszta gazdaság, tiszta politika, normális élet?! Higgyék el, abból annyi bevétele lesz az államkasszának, hogy ez az ország végre felvirágzik, és abból maguknak is jutna, mutyik nélkül, és higgyék el, nem fogom önöktől sajnálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://igydolgozunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1004489312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása