lbm 2012.07.29. 21:48

Recesszió

munkanelkuli_1343591215.jpg_283x178

                                                  ( Akár a Széll Kálmán téren is lehetne...)

 

 

Éreztem én, hogy ennek a szónak valami negatív jelentése van, és bár nem szoktam használni ( mért is használnám, nem vagyok gazdasági emberke), kíváncsi voltam a pontos jelentésére, szó szerinti megfogalmazására. Íme ezt találtam: "Hanyatlás; (gazdasági) visszaesés."

Tehát ez vár ránk, szinte mindenki szerint. Nekem mint közembernek, ez sok minden mást is jelent...

Tegnap társaságban beszélgettünk páran, és végül meg kellett állapítanom, hogy elvették a jelenem, és már a jövőm is. A "recesszió" szó pedig mindezt csak súlyosbítja. Mert mit jelent ez kicsi ember szinten: gazdasági visszaesés? Hogy nem lesznek beruházások, nem lesznek új munkahelyek, de még azokból is megszűnik egynéhány amelyek most még tartják magukat. Tehát lesz még sok-sok munkanélküli, meg közmunkás. A hétköznapi embernek ezt jelenti. Nem akarok recessziót!

 Egymillió új munkahelyet akarok! Mindenki számára elérhető oktatást akarok! Meg egymillió új munkahelyet, Igen! Mert ez ad biztonságot, és ez teremti meg a gyermekvállalás alapjait. Aztán már nem is érdekel, ha Matolcsy bácsi élvezettel dörzsöli a kezét, a sok jövőbeni adófizető láttán. Akarok még ingyenes bölcsődét, hogy dolgozhasson az anyuka, ha kell neki a fizetés! És persze normális bért is akarok, bejelentve, legálisan! Aztán nyugdíjat is akarok magamnak a jövőben, meg annak aki lebetegszik, vagy már eleve betegen született! Jó egészségügyi ellátást is akarok, és azt, hogy mondjuk a IV. kerületből ne vigyék Kistarcsára az érsebészetre szoruló beteget! Most már nem kérek, akarok! Még sok mindent... Olyasmiket amik jelenleg nem nevezhetőek normális megoldásnak.

Pedig bárhogy nézzük, mindennek amit akarok, a gazdaság a rugója, meg a munkahelyek.

Dolgozom, dolgoznék, tanulnék, gyerekeket szülnék, élnék...

Cserébe recessziót kapok! Nem kértem, nem kérem, köszönöm!  Ez vajon mennyire világos így?...

A bejegyzés trackback címe:

https://igydolgozunk.blog.hu/api/trackback/id/tr194685565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása