nyugdij_1341420870.jpg_263x191

Most, hogy Matolcsy úr megnyugtatott, hogy elkövetkezik a Magyar mese, megfordult a fejemben, hogy akkor most már lehet, hogy a nyugdíjamról is kapok némi információt. Mostanság némi űr van az életemben, hiszen lassan egy éve nem tudom megnézni aktuális nyugdíjpénztári egyenlegemet, amit ha most láthatnék, bizonyára nagy örömmel töltene el, hisz a "mocskos" biztosítók, tőzsdei hazardírozása az én pénzemmel megszűnt. Hála érte a magasságos kormányunknak, aki megvédte sok évi munkám gyümölcsét, és az ő óvó kezei alatt fialtatta azt, csak és kizárólag az én öreg éveimre gondolva.

 ( És hát persze önként adtam az állam kezébe, mert ugye szóltak, hogy kérik, aztán sokszor szóltak, meg erőteljesen, úgyhogy én meg odaadtam...)

 Kormányfőnk anno, mikor bejelentette igényét a kicsike megtakarításom megvédésére, azt is mondta, dolgoznak azon, hogy a nála biztonságba helyezett pénzecskék, névre szólóan láthatóak legyenek, ezáltal úgy gondoltam, hogy minden olyan lesz, mint a biztosítóknál, csak nem lesznek kezelési költségek, meg hát bizonytalan tőzsdei kockázatok, amik állítólag elvették a megtakarításom nagy részét. Én ugyan kaptam egy havi fizetésnyi összeget, mint infláció feletti hozam, de biztosan sokkal többet is fialt volna, ha a biztosító olyan Nagynemzeti gonddal kezelte volna a pénzem mint ahogy azt az állam teszi most... Így nem csoda, ha izgatottan belenéznék aktuális nyugdíjegyenlegembe. Ám bajban vagyok, mert nem tudom, hol nézhetnék bele. A minap is kaptam egy levelet a kormánytól, de nem nyugdíj megtakarítási válaszokat kaptam, hanem csak kérdéseket a minimálbérről meg egyebekről. Egyébként is bizonytalan vagyok nyugdíj ügyben. Mert ugye a mostani nyugdíjasok havi apanázsát abból fizetik amit havonta nyugdíjcélokra küldök az államkasszába. Aztán meg itt van ez a meseíró pénzügyi emberünk is, aki azt mondja szüljek még egy gyereket, mert a jövőbeni nyugdíjam kitermelésére muszáj adófizetőket gyártanom. Na rendben, én ezt értem, de akkor mi van az én nyugdíj-megtakarításommal? Nyugtalan vagyok ez ügyben, mert nyugdíjba menéshez persze még kevés ez az összeg, de azért megtakarításként már egészen figyelemreméltó.

Nem nagyon tetszik az a mese, ami arról szól, hogy "egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy nyugdíjam..."

A bejegyzés trackback címe:

https://igydolgozunk.blog.hu/api/trackback/id/tr344629582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása