lbm 2012.02.11. 19:10

Látatlanban dönts!

Mint előző posztomban kifejtettem, újra potenciális versenyző lettem az állástalanok között. Miután az "A" tervem az, hogy a munkahelyem megszűnése utáni napon már egy másik munkahelyen kelljen kezdenem, máris elkezdtem állást keresni, önéletrajzokkal, motivációs levelekkel bombázni a munkáltatókat. Olyan gyakorlatom van már benne, hogy szinte meg se kottyan... :-) "Szűrőberendezésem" már jól működik, ránézésre tudom mi az MLM, Zepter, ügynöki, telefonmarketingesi, esetenként szexuális szolgáltatásokra épülő állás, és mi az ami valóban az ami. Sajnos az utóbbiból van kevesebb...  Ma például olvastam egy hirdetést, amiben masszázsszalonba kerestek dekoratív kolleginát, akár betanítással is, 300 000 Ft-os fizetésért... Elég bevállalós vagyok ha munkáról van szó, de biztos vagyok benne, hogy az ottani munka elvégzése, nem az én kvalitásaimnak való...

Az évek során jelentkeztem már a TESCO-ba is. Én komolyan nem szeretném leszólni eme bolthálózatot, de valóban akkora a kihívás az ottani faladatok ellátásában, hogy egyetlen pozícióra sem felelnék meg? De bizony így van. Folyamatosan elutasítanak, pedig nem igazgatói állásra szoktam jelentkezni. Na most vagy leírom önmagam, és azt mondom ennyi, még a TESCO-ba se kellek annyira gagyi munkavállaló vagyok, vagy őket írom le... Erről inkább nem is nyilatkoznék.

Azért megint jelentkeztem, egy olyan pozícióra, amihez elég a "nyóc' " általános. Hátha ennyit még érek, ennek a fantasztikusan profi, méltán híres, a munkavállalók számára bizonyára mennyországnak tűnő cégnek. Mert azért a munkanélküliségnél még a TESCO is jobb, higgyék el!

A továbbiakban leginkább az egészségüggyel kapcsolatos hirdetéseket böngésztem át, mert papírjaimmal és gyakorlatommal, mégis csak ez az a terep ahol, labdába rúghatok. Próbáltam olyan munkaköröket találni, amiket a már említett egészségi állapotom mellett el tudnék végezni, és a már meglévő bizonyítványaim is elegendőek. Jó napom volt! Akadt ilyen. Sőt! Az egyik hirdető, már fel is hívott.

Feltételei a következőek: hétfőn máris tudjak kezdeni! Végül is még csak szombat van, én nem tudok semmit a pontos feladatokról, Ő pedig arról, hogy megfelelek-e a számára... Amikor ezt megemlítettem, és felvázoltam, hogy egyébiránt még alkalmazásban állok, közölte, hogy a hirdetésben mindent leírt, és holnap beszéljem meg a dolgot a jelenlegi munkáltatómmal.

Nem vagyok én kekec ember, és hát ha haladunk a gyors tempó sem akadály. Bizonyára megérti a jelenlegi főnököm, hogy nekem fontos a munka, és kapnom kell azon az ajánlaton amit adnak, miután nála már nincs jövőm. Simán elintézhető. Az új céggel aláírok, a régi meg előző napra bedátumozza, hogy azonnali hatállyal felmond, és eltekint a felmondási időtől. Az ügy tiszta, rendezett, mindenki megnyugodhat. Hétfőn dolgozom.

Mégis vannak fenntartásaim. Először is a Hirdető  elvárja, hogy kilépjek, majd hétfőn munkába álljak, miközben még azt sem döntötte el, hogy alkalmaz-e.Még csak nem is találkoztunk személyesen. Hip-hopp úgy járhatok, hogy az e-havi még biztos fizetésem elbukom, meg még a harminc napos felmondási időre kapott pénzemet is, és még munkám sem lesz. Jó üzlet...

A bajom csak az, hogy rossz a rendszer. Már pár éve is, és úgy látom jelenleg sem változott a helyzet : ha arra törekszik az ember, hogy ne essen ki az aktív dolgozók közül, folyamatosan szembesül azzal, hogy az nem működik. A munkaadók valahogy abban gondolkodnak, hogy úgy is sok a munkanélküli,  pár nap alatt lesz alkalmazott. Mért nem lehet ezeket a dolgokat normális időintervallumban kivitelezni? És itt azonnal elnézést is kérek azoktól, akik valóban nem kapkodva próbálnak munkaerőt szerezni, mert vannak ilyenek is.

Most nagy a dilemmám. Kapva kapnék a lehetőségen, mert ki tudja hogy lesz-e még belátható időn belül, ugyanakkor látatlanban ennyit kockáztatni, kissé még nekem is meredek. Majd meglátjuk. Holnapig kaptam határidőt...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://igydolgozunk.blog.hu/api/trackback/id/tr184094675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Allaskereso 2012.02.12. 14:51:10

Esetleg nem tudsz egy olyan átmeneti megoldást találni, hogy szabadnapot kivenni az jelenlegi munkahelyen és hétfőn megjelenni az "újnál"? Akkor legalább Te látod, hogy milyen is, mert a leírásodból az derül ki nekem, hogy még csak nem is találkoztatok.

Sokan tudtommal így csinálják, ha állásinterjúra vagy próbanapra kell menniük a kiszemelt munkára.

Esetleg ott van még az, hogy betegszabadság, ami ugyan nem túl szép dolog, de ha szükséges tényleg, egy ilyet is be lehet vetni.

A Tescoval meg úgy vagyok, hogy szerintem túl jó vagy hozzá. Így látatlanban a helyesírásodból meg a fogalmazásodból és az egészségügyi végzettségedből ítélve. :)

lbm · http://nertars.blog.hu 2012.02.12. 21:31:26

@Allaskereso: Köszönöm! :-) Az utolsó két mondatod igazán jól esett ma a lelkemnek. :-)
Az új munka nem jött össze, majd a következő posztomban kifejtem miért nem. Ellenben jól jött mert a főnökömmel meg tudtam beszélni, mi van ha napokon belül esetleg munkát kapok. Igazán rugalmas és segítőkész hozzáállást tanúsít. Hál' Istennek nyílt vagyok és szeretem tisztázni az ilyen dolgokat, és most is célravezető volt ez. Amúgy üdvözöllek itt "nálam" :-) és ha nem haragszol én is rendszeresen ellátogatok feléd, ha engedélyezed akkor pedig a munkaeropiac.blogspot.com/ on ( ami szintén az enyém, csak jobban tetszik a kivitelezése) feltüntetném a te blogodat a kedvencek között. A témád hasonszőrű, és az enyémmel úgymond "testvér". Persze csak ha megengeded.
További jó blogolást, és várom a posztjaidat, meg persze írhatsz nekem is. Üdv :LBM

Allaskereso 2012.02.14. 14:39:59

@lbm: Minden jó, ha végen jó?
Köszönöm a kedves fogadtatást! Lehet is az ilyen felkérésekre nemet mondani? :) Persze, és köszönöm szépen!
Igyekszem írni folyamatosan a posztokat. Reméljük, hasznosak lesznek!

lbm · http://nertars.blog.hu 2012.02.14. 21:22:31

@Allaskereso: A blogod fent van az említett blogban, így majd onnan is kattinthatnak rád :-)

lukrécia79 2012.02.22. 21:46:48

Szia! Kíváncsi leszek, milyen volt az a látatlan munka, ami nem jött össze, és miért nem jött össze. Egyszer én is kaptam egy ilyen ajánlatot, de nem fogadtam el, mert nekem is fenntartásaim voltak, illetve addigra már felvettek egy klassz munkahelyre. :) A lényeg, hogy érdekel, mit is várnak el egy ilyen látatlan felvétellel, már ha nem vagyok túl indiszkrét. (Én is álláskereső vagyok jelenleg.)

2012.03.22. 18:32:21

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a

lbm · http://nertars.blog.hu 2012.03.24. 12:17:40

Kedves Hiteles! Amennyiben egy fizetésre valót már megkerestél ezzel ( és akkor attól eltekintek hogy gazdagságról akarsz meggyőzni), kérlek jelezd, és akkor elgondolkodom a dolgon. Ha pedig idő közben rájössz, hogy egy kávéra valót sem tudsz még önmagad sem ezzel megkeresni, nyugodtan keress meg újra és én meghívlak egy tejszínhabosra! Addig viszont kérlek már ne akarj többször meginvitálni erre a lehetőségre, mert bár lehet, hogy az én bajom, és az én "szerencsétlenségem", de nem fogok regisztrálni. Én földhöz ragadt ember vagyok, aki valós munkát keres,valós fizetéssel. Olyat amiben dolgozni is kell, használni a gondolkodás, és a kreativitás embernek adatott lehetőségeit, mert ha hiszed ha nem ettől van sikerélményem. Ellenben más, építő jellegű észrevételedet bármikor szívesen olvasom.

Allaskereso 2012.03.30. 12:47:16

@lbm: Hiteles az én blogomba is becsatlakozott többször is, ugyanezzel a szöveggel. A legmókásabb az volt, amikor a "Kamu álláshirdetések" bejegyzésemet kommentálta ezzel. :))
süti beállítások módosítása